Autobusy to wyjątkowo eksploatowany rodzaj pojazdu. Przemierzają duże odległości, często po drogach niskiej jakości, pełnych wybojów i dziur, które uszkadzają podwozie.
1911
Fabryka wozów Karl Kassbohrer, wykorzystując podwozie samochodu ciężarowego firmy szwajcarskiej Sauer-Werke buduje swój pierwszy autobus z 28-mioma miejscami siedzącymi do obsługi nowej linii komunikacyjnej pomiędzy miastami Ulm i Wiblingen.
Autobusy są jednym z najpopularniejszych środków komunikacji w miastach, ale także na trasach międzynarodowych. Większość z nas chociaż raz w życiu jechała nowoczesnym autobusem miejskim na zakupy, czy starszym autokarem na wycieczkę w podstawówce. O pojazdach tych można by pisać naprawdę wiele, jest jednak kilka ciekawostek, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę. Warto poznać je bliżej!
Wielkimi krokami zbliża się rok szkolny 2017/2018, a co za tym idzie, na ulicach miast i miasteczek znów pojawią się autobusy szkolne. Każdego dnia, w całym kraju, dowożonych będą tysiące uczniów. Autobusy szkolne powinny być przede wszystkim bezpieczne. Niestety wiele autobusów poruszających się po drogach jest w złym stanie technicznym. Kto odpowiada za taki stan rzeczy?
Ogromną zaletą nowych autobusów jest gwarancja producenta. Właściciel pojazdu może się spodziewać pełnego wsparcia autoryzowanego serwisu o każdej porze dnia i nocy, bez względu na panujące warunki atmosferyczne. Czy na podobną obsługę można liczyć po zakończeniu gwarancji?
W mediach głównego nurtu najwięcej usłyszymy o nowoczesnych, doskonale wyposażonych samochodach osobowych wiodących marek. Dziennikarze motoryzacyjni prześcigają się w wymyślaniu coraz to bardziej oryginalnych porównaniach i metaforach opisujących nieprzyzwoicie piękne auta i montowane w nich luksusowe dodatki zwiększające komfort oraz bezpieczeństwo podróży. Nowoczesne autokary wcale nie są gorsze i to one powinny być symbolem wygody!