Sprawność autobusu ma ogromne znaczenie nie tylko w kontekście bezpieczeństwa na jezdni, ale również zapewnienia płynności finansowej przedsiębiorstwa. Właśnie dlatego warto regularnie odbywać wizyty kontrolne w serwisie. Coroczny przegląd czy sezonowa wymiana opon to czynności, o których większość kierowców pamięta. Czasami jednak zdarza się tak, że naprawy wymagają też inne elementy, mowa tutaj na przykład o układzie paliwowym. Jak rozpoznać ewentualne problemy i jak go naprawić?
Często zdarza się tak, że Klienci, którzy odwiedzają nasz serwis autokarów, pytają o przyczyny poszczególnych usterek, aby uniknąć ich w przyszłości. Jeżeli chodzi o omawiany układ paliwowy, to najczęstszą usterką jest zapowietrzenie. Przyczyn takiego zjawiska może być kilka. Pierwszą z nich są błędy popełniane przez kierowcę, czyli jazda ze zbyt małą ilością paliwa w baku. Taki nawyk prowadzi do zasysania się powietrza zamiast paliwa przez pompę. Do przyczyn zapowietrzenia się układu paliwowego w autokarze możemy zaliczyć też nieszczelność wtryskiwaczy i nieszczelności w układzie. Usterka może być spowodowana też pracami serwisowymi związanymi z układem.
Jeżeli chodzi o przebieg serwisu związanego z naprawą układu paliwowego w autobusie, to jest on uzależniony od tego, co jest przyczyną usterki i jakie elementy wymagają naprawy albo wymiany. Pierwszym krokiem jest oczywiście odłączenie przewodów. Następnie mechanik przystępuje do ich płukania. Czynności poddane są też inne elementy, czyli:
- wtryskiwacze,
- zbiornik paliwa,
- listwa wtryskowa.
Następnie przeprowadzane są prace, które okazują się konieczne po wykonaniu oględzin. Oprócz czyszczenia układu paliwowego konieczna może okazać się też wymiana poszczególnych elementów. Mowa tutaj przede wszystkim o przewodach paliwowych, filtrach paliwa czy o pompie wtryskowej. Niektóre części mogą zostać poddane naprawie lub regeneracji. Zaliczamy do nich wtryskiwacze paliwa, pompę paliwa czy zbiornik paliwa. Dodatkowo może okazać się też, że konieczna jest wymiana pompowtryskiwacza.