Jak łatwo można się domyśleć, warsztat zajmujący się naprawą autobusów musi dysponować odpowiedniej wielkości, dobrze wyposażonym stanowiskiem serwisowym. Profesjonalne serwisy mają także swoje lakiernie – również dopasowane gabarytami do wymiarów autobusów. Naprawa autobusu nieco różni się od naprawy zwykłego samochodu osobowego, gdyż mają one zupełnie inną budowę. W przypadku autobusu, nawet niegroźna stłuczka może spowodować poważne uszkodzenia mechaniczne. Dzieję się tak, gdyż w nowoczesnych autobusach jednostka napędowa umieszczona jest z tyłu, a chroniona jest tylko zderzakiem i niewielkiej grubości pokrywą. W przypadku uderzenia w tył pojazdu często okazuje się, że silnik lub jego osprzęt wymaga naprawy. Dlatego nawet po niegroźnym wypadku należy przeprowadzić rzetelną diagnostykę i oszacować stan pojazdu. Dopiero wtedy serwis może zabrać się za wymianę części i naprawę zniszczeń. Pamiętajmy, że autobus to pojazd, który zazwyczaj „zarabia na siebie”, dlatego każdy dzień w warsztacie to dla jego właściciela ogromne straty finansowe. Najlepsze serwisy rozumieją to doskonale i sprowadzają brakujące podzespoły najszybciej jak się da, nawet w ciągu doby!
Jeśli chodzi o rozliczenia, dobre serwisy autobusowe dają swoim klientom możliwość naprawy bezgotówkowej, podobnie jak zwykłe serwisy samochodowe. Serwis autobusowy przygotowuje kosztorys i inne dokumenty dla ubezpieczyciela. Zajmuje się oględzinami, zamówieniem części, naprawą i rozliczeniem płatności. Klient serwisu, czyli właściciel autobusu obsługiwany jest więc kompleksowo. Cały proces naprawczy odbywa się dla niego bezstresowo i nie jest on zbędnie w niego angażowany. Co ważne, dobre serwisy załatwiają wszystkie formalności bardzo szybko, w związku z czym autobus może szybko wrócić na drogę.