Klimatyzację w autobusie powinno się serwisować co najmniej raz na 6 miesięcy. Pamiętajmy, że jest ona użytkowana częściej i dłużej, niż „klima” w przeciętnym samochodzie osobowym.
Serwis klimatyzacji autobusowej jest konieczny zawsze wtedy, gdy pracuje ona niewydajnie lub zaczyna wydawać niepokojące dźwięki. W najgorszym przypadku klimatyzacja popsuje się całkiem i przestanie działać. Klimatyzacja, która nie jest regularnie serwisowana, nie jest zdrowa. Przez zużyte filtry do powietrza dostają się bakterie i pleśnie, które wywołują alergie i kaszel. Poprawnie działająca „klima” osusza powietrze. To z kolei wpływa korzystnie także na autobus, w którym – zwłaszcza w ziemie – nie utrzymuje się wilgoć.
Zacznijmy od tego, że przegląd klimatyzacji zawsze warto zlecić przy okazji np. przeglądu technicznego. Specjaliści sprawdzą, czy układ jest wydajny. Zajmą się wymianą filtrów, uzupełnią czynnik chłodzący, jeśli będzie taka potrzeba, a także przeprowadzą ozonowanie. Może również okazać się, że klimatyzacja uległa awarii, np. układ jest uszkodzony lub nieszczelny. W takim przypadku oczywiście mechanicy dokonają napraw. Diagnostyka i naprawa klimatyzacji w autobusie wymaga użycia nowoczesnych, dedykowanych do tego celu urządzeń i warto zlecać je doświadczonym serwisom. Po naprawie klimatyzacji, gdy działa już pełną mocą, warto pamiętać o głównej zasadzie użytkowania, że temperatura wewnątrz powinna być maksymalnie 6 stopni niższa niż na zewnątrz. W przeciwnym razie narażamy organizm na szok i obniżenie odporności.