Bezgotówkową naprawę autobusu przeprowadza się po jego uszkodzeniu w wyniku wypadku. Auto naprawiane jest w warsztacie, który rozlicza się z towarzystwem ubezpieczeniowym. Inną formą likwidacji szkody jest naprawa gotówkowa. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się obu rozwiązaniom.
Rozliczenie gotówkowe nazywane jest także kosztorysowym, gdyż wysokość odszkodowania wyznaczana jest na podstawie kosztorysu planowanych napraw. Ubezpieczyciele podkreślają, że tego typu rozwiązanie związane jest z minimum formalności. Czas od chwili zgłoszenia szkody do wypłaty odszkodowania jest bardzo krótki.
Bezgotówkowa naprawa autobusów jest dużo wygodniejsza dla kierowcy, gdyż musi on jedynie znaleźć warsztat, mający umowę z towarzystwem ubezpieczeniowym. Gdy samochód trafi do mechanika, ten rozlicza się z ubezpieczycielem. Kierowca po naprawie odbiera auto. Istnieje bardzo dużo zalet takiego rozwiązania. Kierowca nie angażuje swoich środków finansowych, a także nie musi się także martwić, czy kwota obliczona przez ubezpieczyciela pokryje koszty naprawy, zwłaszcza gdy odszkodowanie jest wypłacane z polisy OC sprawcy. To po stronie warsztatu leży przygotowanie kosztorysu oraz pełnej dokumentacji dla ubezpieczyciela, a także oględziny auta oraz zamówienie części, naprawa i płatności. Dlatego też bezgotówkowa naprawa autobusów jest coraz bardziej popularna.
Wybierając opcję naprawy, powinniśmy mieć świadomość, że otrzymanie gotówki od ubezpieczyciela trwa kilka dni. Jednak w sytuacji, gdy zgłosimy zastrzeżenia, co do ustalonej przez rzeczoznawcę wartości planowanych napraw, czas ten automatycznie się wydłuża. Ponadto jeśli koszt naprawy nie przekracza wartości auta, czeka nas również poszukiwanie zaufanego mechanika i blacharza, a często analizowanie cen części. Dlatego weźmy pod uwagę wygodę i komfort, jakie zapewnia skorzystanie z bezgotówkowej naprawy. Szczególnie jeśli to my jesteśmy stroną poszkodowaną.