Dlatego naprawa autobusów to najczęściej, oprócz napraw powypadkowych:
W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się naprawom blacharskim, jako tym, z którymi do czynienia będziemy mieli najczęściej. Wykonuje się je w związku z uszkodzeniami mechanicznymi lub tymi, powstałymi na skutek opadów oraz soli, sypanej zima na drogi.
Lakierowanie autobusów zaczyna się od drobnych zaprawek, które mają zapobiegnąć skutkom korozji. Zanim ich dokonamy, sprawdźmy kod lakieru. Najlepiej będzie zakupić gotowy zestaw wraz z pędzelkiem do nanoszenia. Dzięki temu dokładnie i punktowo naniesiemy zaprawki.
Kolejną czynnością, podejmowaną w ramach naprawy autobusów i serwisu blacharskiego będzie pokrycie konkretnego miejsca preparatem wiążącym rdzę. Zostawiamy je do wyschnięcia, na 24 godziny, podobnie jak lakier.
Kupując lakier bezbarwny w zestawie, po odtłuszczeniu polakierowanego elementu należy go na nim umieścić. Jego też należy pozostawić do wyschnięcia.
Po ukończeniu prac wygładzamy powierzchnię papierem ściernym, najlepiej o gramaturze 400-600 lub za pomocą pasty lekko ściernej.
Niektóre serwisy blacharskie używają lakieru w sprayu. Rozprowadza się go za pomocą specjalnego pistoletu, podłączonego do kompresora. Pistoletu można używać wielokrotnie.
Na końcu warto wspomnieć, że obecnie, w związku z rozwojem nowoczesnych technologii i coraz częstszym użyciem autobusów hybrydowych, zasilanych w dużej mierze energią elektryczną, serwisy naprawiające autobusy borykają się z awariami podzespołów. Często psuje się bowiem elektronika oraz elementy, odpowiadające ze sterownie lub ładowanie autobusu. Wówczas naprawy są bardziej skomplikowane i wymagają użycia specjalistycznego, bardzo precyzyjnego sprzętu.
Warto zatem odpowiednio dbać o swój pojazd, nie tylko naprawiając go, gdy ulegnie awarii, lecz przede wszystkim poddając regularnym przeglądom technicznym. One bowiem pozwolą wyeliminować w porę wiele usterek.