Oferujemy Państwu sprzedaż autobusów marki Setra w trzech segmentach: TopClass, ComfortClass oraz MultiClass.
Setra to najnowocześniejsza technologia, bezkonkurencyjny standard komfortu i designu, połączone zawsze w indywidualnie dobrany pakiet.
Nasi fachowcy to najlepsi serwisanci w branży. Dzięki licznym szkoleniom oraz ciągłej praktyce nasza kadra znajdzie rozwiązanie dla wszelkich problemów technicznych związanych z naprawą i obsługą autokarów marki Setra i MercedesBenz.
Bus-Service to synonim doskonałej obsługi w najlepszym wydaniu. Jesteśmy autoryzowanym serwisem OmniPlus dla autobusów Setra i MercedesBenz.
Proponujemy Państwu sprzedaż części zamiennych dla serwisowanych przez nas autobusów oraz ekspresową wysyłkę zakupionych produktów.
Bus-Service, to także jedyny przedstawiciel w Polsce produktów firmy Linnig - Kendrion dla pojazdów użytkowych.

Jak wygląda przegląd techniczny autobusu?

Biorąc pod uwagę fakt, iż autobusy i autokary każdego dnia przewożą dziesiątki, a czasem nawet setki osób, już na wstępie zaznaczymy, że warto kontrolować stan pojazdu pomiędzy obowiązkowymi badaniami! Autobusy pokonują długie trasy, zatem ich przebiegi są sporo większe, niż w „cywilnych” samochodach. Dużych przebiegów nie należy się obawiać, jednak należy przykładać ogromną wagę do stanu technicznego pojazdu. Jazda pod dużym obciążeniem, dziurawe drogi i niekorzystne warunki atmosferyczne nie sprzyjają codziennej eksploatacji pojazdu. Co więc należy sprawdzić?

Amortyzatory i hamulce – podstawa bezpiecznej jazdy

Przeglądy techniczne autobusów rozpoczynają się od oględzin nadwozia autobusu. Wszelkie uszkodzenia bądź niepokojące oznaki korozji powinny być jak najszybciej naprawione. Pozostawienie rdzy samej sobie może w znaczący sposób osłabić elementy poszycia lub kratownicę autobusu. Następnie kontroli podlegają najważniejsze układy odpowiadające za bezpieczeństwo podróży – układ hamulcowy i zawieszenie. Hamulce powinny zachowywać stuprocentową sprawność, a nierówne „łapanie” zacisków bądź wycieki dyskwalifikują autobus z dalszej jazdy. Podobnie jest z zawieszeniem, jakiekolwiek luzy, bicie czy uszkodzenia mechaniczne muszą zostać jak najszybciej naprawione, a usunięciem usterek powinien zająć się profesjonalny serwis autobusowy. Na tym etapie kontrolowana jest również poprawność działania układu elektrycznego, pneumatyki i hydrauliki, jeśli takowe występują. Kontrola stanu wszystkich płynów eksploatacyjnych i ewentualnych wycieków w silniku również jest pozycją obowiązkową!

Najgorsze może czaić się w środku

Wspominaliśmy już o niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Duża wilgotność lub, co gorsza, kąpiel wodno-solna, jaką autobusy przechodzą każdej zimy, działa destrukcyjnie na podwozie i nadwozie. Dogłębny przegląd techniczny autobusu powinien uwzględniać kontrole stanu najważniejszych elementów konstrukcyjnych pojazdu. Z korozją jest jak z chorobą, wcześnie wykrytą można szybko i skutecznie wyleczyć. Zwlekanie z naprawą blacharską bywa tragiczne w skutkach. Zapewniamy, że samo pomalowanie rdzy „barankiem” nie jest poprawnym sposobem przeciwdziałania korozji. Zardzewiałą powierzchnię należy wyczyścić, dokładnie usunąć rdzę, wspawać brakujące elementy i zabezpieczyć profesjonalną warstwą ochronną. Na koniec zostają już nieco przyjemniejsze rzeczy, czyli dokładne umycie autobusu, nawoskowanie i można ruszać w trasę!