1911
Fabryka wozów Karl Kassbohrer, wykorzystując podwozie samochodu ciężarowego firmy szwajcarskiej Sauer-Werke buduje swój pierwszy autobus z 28-mioma miejscami siedzącymi do obsługi nowej linii komunikacyjnej pomiędzy miastami Ulm i Wiblingen.
1922
Konstrukcja tego autobusu była stale rozwijana. Pierwsze nowe pojazdy przy ciężarze własnym 4,5 tony dawały możliwość zamontowania 24 foteli dla podróżnych.
1927
W trakcie procesu tworzenia nowoczesnej fabryki somochodów, dzięki konstruktywnym zmianom powstają ciężkie ramowe samochody osobowe "Autobus - Kabriolet", które były wyposażone w miarę potrzeb, od 10 do 15 miejsc siedzących.
1929
Pierwszy Autobus-Kassbohrer dzięki całkowicie spawanej konstrukcji stalowej z wąskimi słupkami okien, z nowoczesnym dachem, ze sklepieniem szklanym od tylnej fasady aż do otwatrego dachu rozsuwanego, staje się symbolem nowej generacji autobusów podróżnych.
1932
"Srebrny Ptak" i "Alpejski Express" - tak nazywają się ośmio- i dziesięciorzędowe autokary firmy Kassbohrer, w których na początku lat trzydziestych zaproponowano opływową linię nadwozia.
1935
Wraz z powstaniem nowych połączeń autostradowych pomiędzy Berlinem a innymi większymi miastami Niemiec, postępował proces powstawania szybkich autokarów firmy Kassbohrer posiadających takie ukształtowanie nadwozia, które zapewniało im najmniejsze opory powietrza.
1936
W końcu lat dwudziestych, dzięki firmie Kassbohrer zasady konstrukcyjne siodła naczepy znalazły swoje miejsce w budowie autobusów. W tym czasie powstał największy autobus tego rodzaju, mogł on przewozić 170-ciu pasażerów.
1951
Rozpoczyna się nowa era: firma Kassbohrer wprowadza ideę samonośnego sposobu budowy nadwozia. Sposób ten staje się zasadą konstrukcyjną nowoczesnej budowy nadwozia autobusu. 6-ciu mężczyzn bez trudu może udźwignšć szkielet nowej Setry S8, prototypu typoszeregu zbudowanego w systemie zespołowym.
1952
Powstaje pierwszy autobus przegubowy. W autobusie i dołączonej przegubem wleczonej naczepie może znaleźć miejsce 170-ciu pasażerów.
1953
W celu lepszego przepływu pasażerów przez drzwi wejściowe i wyjściowe został rozwinięty przez inżynierów firmy Kassboher system drzwi otwieranych na zewnątrz. Dzięki temu wejście i wyjście z autobusu są dostępne dla pasażerów w całej swojej szerokości.
1955
Nowy typ - setra S6 wyrusza na drogi europy.
1956
Dzięki nowemu modelowi autobusu liniowego SETRY ST110, stały się osiągalne nawet daleko odległe cele podróży: po raz pierwszy ciężar własny autobusu jest mniejszy od ciężaru użytkowego.
1958
Po wprowadzeniu typoszeregu 200 Setra - pojedynczy wagon, który okazał się dużym sukcesem, został wprowadzony do służby w USA, autobus przegubowy z wysokim dachem, jako pierwszy w swoim rodzaju na zachodnim kontynencie.
1963
Autobus Setra S 125, wykonany wzorowo pod względem technicznym i wyposażenia wewnętrznego, stał się wskaznikiem kierunku rozwoju standardowego autobusu liniowego.
1967
Drugi typoszereg modelu Setry S 200 stał się największym sukcesem programu budowy w krótkiej historii autobusów.
1976
Następuje trzecia generacja Setry, dzisiejszy typoszereg 200. Wraz z tymi nowymi modelami wprowadzono elektronicznie regulowane przewietrzanie i ogrzewanie pomieszczenia przy pomocy strumieni poprzecznych, nowa zasada wentylacji ogrzewania bez tzw. efektu przeciągu z wyrównaniem temperatury w całym pomieszczeniu.
1981
Swoją premierę ma Setra S 228 DT, pierwszy piętrowy autobus Kassbohrer. Autobus ten stał się flagowym pojazdem najbardziej znaczących przewoźników Europy.
1984
Firma Kassbohrer jako pierwszy producent autobusów na świecie wyposaża Setrę seryjnie w system ABS.
1986
W roku jubileuszowym produkcji autobusów firmy Kassbohrer i 35 lat po wprowadzeniu samonośnego sposobu budowania nadwozia, zakład montażu opuściła 40000 SETRA.
1990
50-cio tysięczna Setra zjeżdża z linii produkcyjnej.
1991
Po robiącej duże wrażenie prezentacji w Norymberdze i Ulm, firma Kassbohrer przedstawia swoją nową generacje autobusów podróżnych S 300. Goście z całego świata byli pod wielkim wrażeniem nowego autobusu.
1992
5-tego października w nowym zakładzie produkcyjnym w Ulm rozpoczęła się oficjalnie seryjna produkcja autobusów Setra S 200 i Setra S 300. Prasa fachowa z całej Europy wybrała generację autobusów S 300 do nagrody "Coach of the year 1993", przy czym autobus ten otrzymał najwyższe wyróżnienie wśród europejskich producentów autobusów.
1995
"Omnibus" święci swoje 100-ne urodziny. Równocześnie dwa przedsiębiorstwa, posiadające bogate tradycje w budowie autobusów rozpoczęły wspólnie tworzyć swoją przyszłość. 23 lutego 1995 powstała nowa firma - EvoBus GmbH. Pod jednym dachem przedsiębiorstwa specjalizującego się w budowie autobusów, firma Mercedes-benz i Setra w partnerstwie ze wszystkimi towarzyszącymi firmami będa tworzyć nowe perspektywy rozwoju.